X
تبلیغات
دبيرخانه قطار شهري مشهد

دبيرخانه قطار شهري مشهد

منشور اخلاقي پرسنل دبيرخانه

منشور اخلاقي كاركنان:

 

- از ديدگاه صاحب نظران نظام اداري ، يك واحد سازمان بايد علاوه بر وظايف تشكيلاتي ، فلسفه و رسالت اجتماعي نيز داشته باشد .

- فلسفه و رسالت هر واحد سازمان موجب پرورش هوشمندي ، پختگي و ژرف نگري كاركنان مي شود به گونه اي كه انديشه هاي كاركنان و مسولان و مديران آنان را در چارچوب انساني و اجتماعي قرار مي دهد تا بتوانند رفتارشان را در همان ساختار بروز دهند . بايد براي انجام رسالت همگاني سازمان با يكديگر سخت تلاش كنند و اين فلسفه و رسالت را منشور اخلاقي مي نامند .

- همه افراد جامعه قابل احترام هستند و نيازمندند كه خويشتن را ارزشمند ببينند و اين ارزشمندي بر پايه اي محكم استوار است و پابرجاترين و سالم ترين عزت نفس بر پايه احترامي كه مستحق آنيم استوار است نه بر اساس شهرت يا آوازه ظاهري و تملق ها .

 

منشور اخلاقي بر دو وجه استوار است :

  • كساني كه بعنوان مشتري و يا ارباب رجوع يك سازمان بصورتهاي مختلف با سازمان ارتباط دارند .
  • كساني كه ارائه خدمت به مراجعان را بر عهده دارند .

محورهاي منشور اخلاقي بر پايه :

  •  نظم و انضباط در محل كار
  •  آراستگي ظاهري
  •  وقت شناسي
  •  برخورد خوب با ارباب رجوع و رعايت ادب و احترام و نزاكت
  •  انجام امور بر اساس عدل و انصاف
  •  انجام امور ارباب رجوع در كمترين زمان ممكن

خدمات دهندگان و خدمات گيرندگان با رعايت منشور اخلاقي در انجام هر چه بهتر امور بر اساس ضوابط و مقررات در پويايي و رشد چشمگير سازمان نقش دارند .

 

عهد نامه :

در پيشگاه خداوند متعال با خود عهد مي بندم كه همه روزه و در تمامي ساعات با ظاهري آراسته و در محيطي منظم و در نهايت نظم و انضباط و ادب و احترام با برخوردي نيك و پسنديده با ارباب رجوع ، مردم و همكاران تعامل برقرار نموده و در كوتاهترين زمان ممكن امور محوله را در كمال صداقت و رعايت انصاف به انجام رسانيده و در صورت برآورده نشدن ارباب رجوع توضيحات كافي براي روشن شدن ذهن آنان ارائه نمايم و در راستاي اهداف متعالي سازمان و كشور خود را مقيد به اجراي رسالت ،‌اصول و منشور ذيل دانسته و پايبند باشم.

 

منشور اخلاقي :

  • در حفظ نظم محل كار ، ‌اتاق و ميز تحرير خود خواهم كوشيد چون نظم و انضباط نشانگر شخصيت ايمان و اعتقاد وي به خدمت صادقانه است چون نظم و انضباط نشانه ايمان است.
  • با كمال خوشرويي از ارباب رجوع استقبال و پس از انجام كار با كمال خوشرويي او را بدرقه نمايم چون مردم و ارباب رجوع ولي نعمت ما هستند .
  • تعلقات سازماني را در خود مي پرورانيم و به همكاران احترام مي گذاريم تا با همدلي در جهت كرامت و رضايت ارباب رجوع مردم گام برداريم.
  • انجام صحيح و سريع امور محوله را جزء وظيفه خود دانسته و با توجه به گرانبها تر بودن وقت از طلا در كوتاهترين زمان ممكن خواسته هايشان را با توجه به ضوابط اجابت نماييم.
  • از هرگونه بحث و گفتگوي غير حضوري و پافشاري و اصرار غير معمول در رابطه با اثبات نظرات به حق و قانوني با ارباب رجوع خودداري و درصورت قانع نشدن با كمال احترام ايشان را به مقامات بالاتر معرفي خواهيم نمود .
  • از نارضايتي ارباب رجوع در صورت برخورد نامناسب ناخواسته متأثر و با فروتني از او عذر خواهي و در نهايت افتخار از او تشكر نماييم .
  • مشتاقانه به نظرات و ديدگاههاي ارباب رجوع گوش داده و از انتقاد و پيشنهاد ايشان در رابطه با اصلاح رفتار و تغيير روش انجام كار البته بر اساس مقررات استفاده مي كنيم
  • آرمان ما پديد آوردن سازماني است كه در آن بين آنچه گفته مي شود و آنچه عمل مي شود فاصله اي نباشد.
  • هدف ما خدمت به مردم با كيفيت بالا و  بهترين روشها است و اميد تحقق اين هدف انگيزه بيشتري براي فعاليت ما فراهم مي آورد.
  • توجه مردم و مراجعان به عملكرد ما بسيار مغتنم است و شايستگي آن را دارند كه بهترين رفتار را با ايشان داشته باشيم.
  • ما به دنبال اين هستيم كه نيازها و انتظارات منطقي شمار را شناسايي و درصدد رفع و تامين آنها برآييم و در نهايت مي خواهيم فراتر از انتظارات شما عمل نماييم.
  • به تفاهم و اعتماد بين همكاران و مراجعان معقتديم و از هيچ كوششي در اين زمينه دريغ نمي ورزيم.
  • ظاهر آراسته موجب افزايش عزت نفس و احترام و نشاط در همكاران و مراجعان مي شود و از اين جهت براي ما اهميت ويژه اي دارد.
  • ما براي افزايش كارآيي، ارتقاء بهره وري و جلب رضايت ارباب رجوع از طريق آموزش، خلاقيت و خودباوري آگاهانه خواهيم كوشيد.
  • ما به ياري، هم فكري و مشاركت شما براي اصلاح روشهاي انجام كار و ارتقاء سطح كيفيت خدمات خود نياز داريم.
  • سعي مي كنيم از مراجعان با گشاده رويي استقبال نموده و رضايت آنان را موجب افزايش انگيزه در كار مي دانيم.
  • زمان گوهر گرانبهاست، براي وقت خود و مراجعان ارزش قائليم و از تاخير در امور پرهيز مي كنيم.
  • بر اين تاكيد داريم كه ارتباطات شفاف و قابل فهم بين ارباب رجوع و سازمان برقرار شود و ارتقاء يابد.
  • رعايت عدالت و انصاف در ارائه خدمات به مردم را اساس و مبناي كار خود قرار داده و از گرايش به منافع و علايق شخصي و يا جمعي پرهيز مي نماييم.
  • آرمان خواهي در سرشت انسان است و براي نيل به آرمانهاي مردم و سازمان از ايده هاي سازنده استقبال مي كنيم.
  • قانونمندي و قانون مداري يك شعار نيست، ما در عمل به آن پايبنديم و رعايت آن را موجب جلب خشنودي مردم و مراجعان مي دانيم.
  • كار را وسيله خدمت به مردم و تعالي فردي و سازماني مي دانيم  و سلامت و صداقت در آن را به عنوان يك اصل مي پذيريم.
  • به كار در سازمان افتخار مي كنيم و تلاش داريم بين زندگي شغلي و خانوادگي تعادل و توازن برقرار سازيم.
  • پيشرفت امري است دائمي، هيچگاه خود را بهترين نمي دانيم و چنين نگرشي را مانع بهبود مستمر فردي و سازماني مي دانيم.
  • سعي داريم از اموال و امكانات سازمان در جهت تحقق اهداف پيش بيني شده به نحو مناسب و مطلوب بهره برداري نماييم و از اسراف و مصرف بيهوده بپرهيزيم.
  • ما نظم و انضباط اجتماعي، وجدان كاري را در محيط كار حاكم نموده و اين امر را عامل اساسي در افزايش بهره وري تلقي مي نماييم.

موفق باشيد - دبيرخانه قطار شهري مشهد

+ نوشته شده در ۱۱/۱۳/۱۳۸۶ساعت ۱۲:۵۸ توسط morteza abaspoor دسته : منشور اخلاقي نظر(0)